Praca zdalna to marzenie bardzo wielu osób. Wizja pracowania z własnego mieszkania mając pełną swobodę, wydaje się bardzo kusząca. Z całą pewnością praca zdalna posiada dużo zalet. Nie można jednak zapominać o prawidłowym dostosowaniu miejsca w mieszkaniu do potrzeb pracy. Jakie urządzenia elektroniczne są niezbędne do pracowania z domu? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!
Komputer
Absolutną podstawą pracy zdalnej jest komputer. Pracując w domu, mamy możliwość wyboru – możemy postawić zarówno na komputer stacjonarny, jak i laptop. To, które rozwiązanie jest dla nas wygodniejsze to już kwestia osobistych preferencji. Trzeba jednak zauważyć, że posiadanie laptopa zwiększa naszą mobilność i pozwala na zmianę miejsca pracy.
Niezależnie od wyboru, komputer przeznaczony do pracy zdalnej musi mieć określone parametry, aby nie sprawiał problemów podczas wykonywania zadań. Pracując na komputerze, często korzystamy z wielu programów. Podstawą jest więc dobry procesor oraz odpowiednia ilość pamięci RAM. Dobrze, aby wynosiła ona co najmniej 8 GB. Gdy pracujemy na dużej liczbie danych, konieczny będzie także pojemny dysk np. 500 GB.
Smartfon
Kolejnym urządzeniem elektronicznym, które należy obowiązkowo posiadać w home office, jest smartfon. Praca zdalna ma swoje zalety oraz wady. Niestety jedną z tych drugich jest utrudniona komunikacja pomiędzy pracownikami. Problem ten jest rozwiązywany za pomocą używania różnych komunikatorów, jednak czasem nic nie zastąpi zwykłej rozmowy telefonicznej.
Do większości prac wykonywanych zdalnie wystarczy zwykły smartfon z podstawowymi funkcjami. Czasem staje się on jednak narzędziem pracy. Można go wykorzystać m.in. do robienia zdjęć, wykonywania skanów lub obsługi komunikatorów i mediów społecznościowych. Szukając telefonu, który posiada te funkcje, przydatna będzie recenzja konkretnego urządzenia, która pozwoli zorientować się, jak skutecznie sprawdza się ono w służbowych zadaniach.
Drukarka i skaner
Domowe biuro nie może funkcjonować bez drukarki oraz skanera. Choć większość dokumentów funkcjonuje już w wersji elektronicznej, to jednak nie wszystkie można obsługiwać w ten sposób. Czasem istnieje potrzeba wydrukowania np. umowy oraz ręcznego jej podpisania. W takiej sytuacji może przydać się również skaner, dzięki któremu podpisany dokument ponownie zamienimy na wersję elektroniczną.
W obecnych czasach kupowanie oddzielnie drukarki i skanera to strata pieniędzy oraz cennego miejsca w domu. W sklepach z elektroniką dostępne są urządzenia wielofunkcyjne, które łączą w sobie zadania drukarki, skanera oraz kopiarki. Zakup takiego sprzętu to zdecydowanie bardziej opłacalne rozwiązanie. Oczywiście urządzenie musi być dobrze dopasowane do potrzeb naszej pracy.
Lampka
Bardzo dużo osób lekceważy rolę właściwego oświetlenia podczas pracy zdalnej. Ma ono jednak ogromne znaczenie, zwłaszcza pod naszą szerokością geograficzną. Kiedy na zewnątrz jest jasno, naturalne światło jest nam w stanie zapewnić odpowiednie warunki oświetleniowe. Problem zaczyna się, jednak kiedy zapadnie zmrok, a w zimowych miesiącach ma to miejsce dosyć wcześnie.
W takiej sytuacja obowiązkowym elementem wyposażenia domowego biura staje się lampka. Przy jej wyborze trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które mają znaczący wpływ na komfort pracy. Niezwykle ważne są m.in. barwa światła czy jego natężenie. Nie mniej istotne jest samo ustawienie lampki na biurku lub stole, które ma ogromny wpływ na prawidłowe oświetlenie miejsca pracy.